Chişinăuienii, nemulţumiţi de cererile privind scumpirea biletelor de transport


Preţul de 2 lei pentru troleibuz şi autobuz, şi 3 lei pentru o călătorie cu microbuzul s-ar putea scumpi. O solicitare în acest sens a fost făcută de agenţii economici către Direcţia Transport a municipiul Chişinău. Unele cereri de acest fel au fost prezentate municipalităţii acum jumătate de an. E cazul Regiei Transport Electric, iar altele sunt mai recente. De exemplu, pentru a menţine activitatea Regiei Transport Electric şi a Parcului Urban de Autobuze, autorităţile locale alocă anual peste 200 de milioane de lei din contul bugetului Capitalei.

Opiniile chişinăuienilor despre posibilitatea de a majora tarifele sunt împărţite. Majoritatea sunt împotriva solicitărilor înaintate de operatori.

Doina Ionașcu: O persoana care are salariul lunar de 2000 de lei nu-şi permite să achite aşa taxe zilnic pentru transport. Trebuie să ia în consideraţie şi salariile minime ale cetăţenilor.

Vadim Bardan: Contra, dar aş putea sa achit şi 5 şi 10 lei pentru o călătorie numai dacă voi achita cu cardul (abonament electronic). M-am saturat de bilete şi „sovietskii soiuz”. Să fie abonamente electronice în formă de card bancar care să fie cu un număr anumit de călătorii, spre exemplu 350 lei = 70 călătorii + 5 călătorii gratis, cu troleibuzul si ți le procuri pe o perioadă nedeterminată.

Ion Munteanu: Doar cu condiția că se ridică și salariile cu 50%, adică 1/2 din prețul biletului acum se mai adaugă. Oamenii şi aşa uneori pe jos merg din lipsa celor 2 lei.

Svetlana Timciuc: Categoric contra. Dacă 3-4 persoane dintr-o familie vor merge la serviciu, la școală cu microbuzul, ce le rămâne din salariu? Să nu uităm de celelalte cheltuieli obligatorii. Câteodată, omul este nevoit să urce în mijlocul de transport de două sau de trei ori. Unde ajungem? Dar poate să-i lăsăm pe cei care cer majorări să stea acasă - cu siguranță, vor avea mai mulți bani.

În schimb, unii dau dreptate agenţilor economici şi întreprinderilor municipal. Afirmă că ar accepta scumpirea biletelor de călătorie în schimbul îmbunătăţirii condiţiilor.

Vicolin Cordoneanu: Nu putem avea progrese cu aşa tarife. Peste tot transportul public costă de zeci de ori mai scump. Apoi ne plângem că avem troleibuze şi autobuze vechi.

Elena Popov: Deja nu mai este Chirtoacă de vină. Nici o majorare nu poate fi pe placul populaţiei, dar cred că costurile trebuie să reflecte cheltuielile, poate vom avea şi un transport mai bun.

Nicolae Magdil: Majorarea tarifului ar trebui să se reflecte în calitatea serviciilor prestate. Sperăm că prin urmare se va înnoi şi parcul auto.

Triboi Dragos: Eu aş fi pentru majorarea tarifelor, DOAR cu condiţia că într-un final transportul public să fie organizat normal. Adică, elementar, să fie mai multe maşini, autobuse, să nu fiu strivit în fiecare zi în rutiere, unde poţi să-ţi pierzi cunoştinţa adesea. Dar, dacă nimic nu se schimbă şi doar vor fi majorate tarifele.